Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikettpc
Läst 1357 ggr
felle-j
1

PC-Spel på tre 4k-skärmar

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nyligen har det lanserats skärmar med den otroliga upplösningen av 3840 × 2160 pixlar. Dubbelt så mycket som de vanligaste datorskärmarna idag som har upplösningen 1920 x 1080.

Jag tror nog att det är en avlägsen dröm för flera att få ha en 4K-skärm som pryder skrivbordet, men priset är ju inte det billigaste. En av skärmarna, Sharp PN-K321, som används i Microsofts demostration kostar ungeför 55 000kr. Och för att kunna driva ett spel på tre 4K-skärmar krävs det en väldigt kraftfull dator. I videon nedan använder dom flera AMD Radeon HD 7970 grafikkort och kör på upplösningen 11520 x 5160

Spelet som dom kör är Dirt 3.

Själv så skulle jag vilja ha en 4K-skärm. Men sen kommer ju priset… =/ Drömma kan man ju alltid göra 😃

Zolah
0

Gud, bara två skärmar skulle få mig att sprudla av glädje <3 

det är så bra när man tecknar att ha flera o.o 

spelvis så är det ju bara som en cool grej

felle-j
0

#1 Jag kör på två skärmar nu, och det är väldigt smidigt då man kanske skriver någon skoluppgift på ena skärmen så kan man leta information på andra, eller om man ritar som du skrev :) Ibland när jag spelar Minecraft så brukar jag ha en YouTube video uppe på andra skärmen.

robobengt
0

Har kört två skärmar så länge nu att jag inte kan klara mig på färre. Har dock en längre stund varit väldigt sugen på att skaffa tre likadana för just spelande. Dock känner jag att jag inte har behov av 4K skärmar till det. Man behöver sitta så långt bort att man inte kunnat dra nytta av det ordentligt, känner jag.

Gurky
0

Brukar ha igång två skärmar samtidigt, en 27" och en 50" :) 4K känns väldigt onödigt.