Sim City?
Jag hade tänkt köpa Sim City men nu när jag kollar blir jag bara förvirrad… Det finns något som heter Sim City Deluxe, Sim City 3000 och SimCity Limited Edition på CDON.com. Jag vill köpa det som folk har snackat om så mycket det nyaste men jag har ingen aning om vilket det är. Någon som vet?
Det nya SimCity heter bara SimCity, håll utkik efter lanseringsår 2013. Det finns både originalspelet och sen finns det SimCity Digital Deluxe, vilket innehåller fler byggnads-stilar och lite annat krimskrams.
Lycka till!
Hittade trailers för SimCity 5? är det det?
Ja, det är det femte spelet i serien, men det står vanligtvis bara SimCity på kartongen :)
Jaha okej, var kan man köpa (rätt) SimCity 5 då? o.O
Det bästa skulle väl kanske vara att besöka en spelbutik där man kan fråga någon om rätt spel istället för att gissa när man beställer och få hem fel.
off topic; Hiro, är det från Heroes? Min favoritkaraktär i serien :)
#5 Jag har ca 16 mil till närmaste butik där de säljer spel så haha, det tar en stund att åka dit ;)
Vad är Heroes? xD
#6 tackar :)
Det här är det som jag köpte, det nyaste:
http://cdon.se/spel/simcity_limited_edition-18548882
Sedan finns det fler versioner av det spelet också men om du kollar på omslaget så ser det nästan lika dant ut på alla versionerna🙂
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
#8 vad är det för speciellt med det då? :p
Man fick med hjältar/skurkar paketet, dvs. dr. vu's torn/maxis mans byggnad.
Dr. Vu är ond så man får mycket kriminalitet i staden samt högre teknisk utbildning för simmarna.
Maxis man är god och bekämpar bränder, brott osv.
Jag är inte så inläst på vad dom gör och jag har aldrig använt dom byggnaderna men det är typ det dom gör.
Och nu undrar du säkert varför jag köpte just den utgåvan när jag aldrig har använt det som följde med som extra, det är för att det var på rea och billigare än standardutgåvan när jag köpte spelet🙂
#10 ahah ok :)
Jag spelade Sim City när det bara hette Sim City. Det var så kul att jag senare köpte Sim City 2000 SE. Där var så mycket mer i det men spelglädjen var inte lika stor. Finns det fler här som spelat de tidiga spelen och kan jämföra dem med de spel som nu diskuteras under rubriken Sim City?
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
#12. Spelade mycket SC 2000 & SC 3000. Men att jämföra de 2 med SC 5, det är som att skjuta sig själv i foten. Går inte jämföra enligt min mening. SC 5 är så galet mycket bättre. KANSKE lite för enkelt, men det blir också vad man gör det till :)
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
#13 Tack för trevligt svar. Denna sajt ger mycken bra information, så det ska bli intressant att åka in till sta'n och se vad som finns där.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Ja när alla trivs då är jag nöjd! :)
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Jag har tänkt köpa SC 5 då det verkar vara den som jag sett på i några lets play´s osv :)
Tack för hjälpen allihopa :)
#12 Jag har spelat alla SC. Tycker att dom äldre är mycket bättre på ett rent spelmässigt plan än dom lite nyare.
Vad är SimCity? Något liknande The Sims 3? 🙂
#18 Utseendet och det påminner om sims 3 fast här ska du bygga en stad istället för att ta hand om en familj. Dock så bor det simmar i stade och dom använder simdaler osv. Så det är ganska likt fast ändå inte :)