Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikett10-allmänt-spelsnack
Läst 487 ggr
Nerdysiamese
0

Esport: starcraft 2

Är det några fler än jag som brukar kolla på större turneringar med starcraft?
Kanske till och med gått och kollat på någon Dreamhack Summer eller Winter turneringarna?
Eller Europamästerskapen i Globen förra året?
Eller är du en flitig eller sporadisk Barcraft besökare?

Jag skall vara ärlig och erkänna att jag är hemskt dålig på starcraft, det är kul, men inte min bästa spelsida kanske.
Men som Esport älskar jag Starcraft.

Vi brukar hålla som Starcraft kvällar här hemma på såvis som andra kanske sammlas för att kolla på hokey eller fotboll på TV, ibland går vi på Barcraft, har till och med varit Irlands första Barcraft i Dublin förra året =p

Min personliga favorit-turnering var nog Dreamhack Winter 2011, det var seriöst magiskt att kolla på!

Har ni någon favorit spelare eller favorit-turnering?
Kanske en favorit caster?
Finns det fler Starcraft-fans här? dela med er! ;)

Medarbetare på Datorspel I Fokus

felle-j
0

Har aldrig kollat på nån Starcraft Turnering. Inte heller spelat det.

Har inget intresse att spela det men att kolla på nån stor turnering någon gång skulle vara kul :)

Gurky
0

Kul att spela, men inte så kul att kolla på SC2 iaf. Tyckte SC var mer underhållande som åskådare.

Nerdysiamese
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 tycker SC var kul också, men jag kan inte säga att jag tycker det blev tråkigare, det har ju blivit större och gjorts mer show utav det hela nu, men det kanske hade varit likadant med gammla, svårt att säga nu.

för skojs skull lägger jag även upp en bild på mig och föredetta SC spelaren och nuvarande SC2 spelaren White-Ra när han berättar som sina "special tacticts" ;p

Gurky
0

#3 Problemet jag tycker finns nu är att det finns ingen som helst variation. Den enda skillnaden är hur bra man utför samma taktik. Om och om igen.

Nerdysiamese
0

#4 det håller jag verkligen inte med om! alla spelare har ju sin egna  spelstil, och dom kommer ju på ny taktiker hela tiden som förnysa och byts ut osv.

Den enda kritiken som jag som så kan rikta mot SC2 är att mirror matcher kan vara lite tråkiga att kolla på jämfört med matcher som inte är mirrors.