Vilket spel älskar du mest
Hej! Tänkte göra en till tråd om vilket spel du älskar mest , för att jag tror Att vissa som skrev i den tråden har blivit inaktiva osv. Det kan också vara kul att läsa vad andras favoritspel är i nutid (tråden var 4 år gammal!)

Tycker att vi kan göra en till fråga som hör till: Vilken plattform spelar du spelen på? 🙂
Just nu så älskar jag Minecraft och Battlefield 3. De är de spelen som jag spelar mest. Båda på pc. Sen min absoluta favorit serie är Uncharted. Jag har själv knappt spelat det, bara kollat på när min kusin har spelat. Men har nu skaffat ett ps3 så då ska jag köpa alla Uncharted spelen 🙂 The Last Of Us är riktigt kul så det är nog en favorit också.
Har ju Xbox360 också men inga direkta favoritspel där.
Absolut! Smart ide:)
Jag kan tydligen inte hantera Huvudinlägget

#3 Det är väl för att "hanterings tiden" av inlägget har gått ut.
#4 Brian kan ju lägga in frågan i huvudinlägget, eller hur Brian? 😃
Wow, det är en omöjlig fråga egentligen… 😮
Bara ett spel som man älskar mest…? Det är så många spel och så många konsoler… 🤦♂️
Jag kan skriva upp dom jag älskar mest till varje konsol och försöka hålla mig till max tre, men jag kan inte lova att jag kommer lyckas med det. 😇
Till Super Nintendo så är det Secret of Mana, Terranigma och Secret of Evermore som delar förstaplatsen där.
Till Sega så är det Shining Force 1 & 2 samt Sonic-serien!
Till Playstation är det nog Final Fantasy VII & VIII, Digimon World och Spyro the Dragon-serien.
Till Nintendo 64 är det The Legend of Zelda; Ocarina of Time, utan tvekan.
Till Xbox (360) så måste det vara Prototype och Portal 2!
Till Playstation 2 så är Okami en obestridlig förstaplats, men strax efter kommer Disgaea 1 & 2 och jag är även väldigt förtjust i Naruto Ultimate Ninja-serien.
Till Gamecube så är det Super Smash Brothers Melee, Pokémon Colosseum och Pokémon XD Gale of Darkness.
Till Nintendo Wii så är det Legend of Zelda; Twilight Princess.
Till handhållna konsoler är det Pokémon-serierna, Digimon-serien och Okami-den.
Till PC så är det The Sims-serien, Elder Scrolls-serien, Mass Effect-trilogin, Dragon Age-serien och sist men absolut inte minst Fallout-serien som toppar min lista.
Som sagt, det är helt omöjligt för mig att välja bara ett spel som jag älskar mest… 
Det finns alldeles för många som jag är tokig i än idag, trots att jag spelat igenom dom tusen gånger och haft dom i åratal. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Ett favoit spel är på Xbox360 och är Alice Madness Returns
#7. Själv har jag bara hört negativt om det.
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
#8 Jasså? Jag har nästan bara hört positivt om det och det jag har sett på videos och "let's plays" på YouTube har verkat lovande och intressant. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#7 Åh älskar det! Fast har på pc :D
#8 Har du..? Jag hittade spelet via YouTube och tyckte det såg kul ut, så köpte det och blev fast. Dock laggar det ibland då..
#8 Vad har du hört för negativt om det?
Det står bland mina ospelade spel till PS3.
Jag brukar passa på att handla en del spel när jag är i sta'n, så ofta står här några jag inte hunnit med. Jag köpte det för att jag gillade det första, som jag tyckte om på min PC.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
För enkelt, för konstiga kontroller, motorn i spelet är kasst är några av de saker jag hört.
PC: Baldur's Gate II + ToB NES: Bucky O'Hare SNES: The Lost Vikings N64: The Legend of Zelda: Ocarina of Time Wii: The Legend of Zelda: Twilight Princess GB: The Legend of Zelda: Link's Awakening SMD: Sonic SDC: Soulcalibur PSX: Final Fantasy Tactics PS2: ICO/Silent Hill 2 PS3: Heavy Rain PSP: GTA Är det jag kommer att tänka på.
oj… Det är jättesvårt att välja favoriter, ens om jag får välja en på varje platform…
PC: Civilization V… Eller Neverwinter Nights…eller Unreal Tournament… kan inte bestämma…
GAW: Donkey Kong
SMD: Golden Axe (kan förövrigt påpeka att jag ändrade den här typ 4 ggr under tiden jag skrev… nostalgin gör min blind..)
GBA: Pokémon LeafGreen
N64: The Legend ofn Zelda: Ocarina of Time
GCN: Super smash bros Melee
PS2: Beyond Good and Evil
Xbox: Jade Empire
DS: Super Scribblenauts
PS3: Journey (mitt lilla lyckopiller!)
Xbox 360: Gears of War 2
Wii: Silent hill Shattered Memories
3DS: Professor Layton and the Miracle Mask
Wii U: Zombie U
Medarbetare på Datorspel I Fokus
Jag föredrar personligen PC, främst då en xbox är alldeles för dyr för min snåla plånbok samt att mina händer är för små, controllern är alldeles för stor och "clunky" för min smak. :)
Till PC iallafall älskar jag allt ifrån Mass Effect och Elder Scrolls till Portal och Fallout, samt Far Cry 3 (och Bloodmoon är nästan ännu bättre, haha!), Saint's row the Third, Metro 2033, Assassin's Creed… Har dock en hel del spel som inte får plats på min halvkassa laptop för tillfället, som Sleeping Dogs och The Witcher och en hel del andra, så vi får se. Listan kanske ändras. :)
Gillar för övrigt open world-spel, gärna 3ps före fps då jag är lite klumpig annars, haha. Måste jag, gun to head, välja en serie blir det Mass Effect. Min inre scifi-nörd jublade när jag hittade hela serien i en box för bara 450 spänn. Ett spel som ligger mig väldigt varmt om hjärtat.
Sen måste man väl få nämna att spelserien jag växte upp med var Tales-serien, en grym serie jrpgs. Japanska spel är väl oftast inte my cup of tea längre, men framför allt Tales of the Abyss ligger mig otroligt varmt om hjärtat. Har många, många timmar där, och det var ett av de absolut första spelen jag körde helt själv utan bror min.
Till vår gamla gamecube hade vi Mario Kart Double Dash, väldigt roligt. Super smash bros brawl till wii är grymt också.
Ni kan inte tvinga mig välja bara ett! 😮 Det är som att be en mamma välja mellan sina barn!
Vänliga Hälsningar Lina
Minecraft & The Sims 3 till datorn, och ett gaaammalt Sonic-spel till min gaaamla PS2a😊
Har inte bara ett!
detta är mina favoriter:
-Skyrim
-Age of Wushu
-TERA (även om jag knappt spelar det alls, det är ett bra spel)
-CS:S

Baldurs Gate, Neverwinter Nights och Fallout-serierna. Dragon Age är rätt OK också. Glömde bort Panzer General och Steel Panthers-serierna, men egentligen har jag nog lagt nästan lika mycket tid i de som de andra. Synd att det inte görs några roliga turn based strategispel längre.
#18 Neverwinter Nights serien är en mycket underskattad serie, kul att se att jag inte är ett ensamt fan ;)
Skulle hinna bli gammal innan jag är klar med listan över mina favoritspel :P
Men helt klart, i överlägsen stil är Fable spelen.
men Minecraft, The Sims, NHL givetvis eftersom jag är en hockeynörd. Prison Architect är också amazing!
Hela Fallout serien är fantastisk! Postapokalyptisk överlevnad i en deprimerande öken medans omgivningen bara osar av radioaktivitet!
En annat favorit är Max Payne bra storytelling och ingen kan neka att bullet time är sjukt kul att leka med!
Spelar nästan bara på datorn och favoriten är The Sims-serien följt av Sim City(det nyaste)
Mina absoluta favoritspel genom tiderna är då The sims (PC), Assassins Creed (PS3), Fable (XBOX 360).
Har ju spelat hur många fler spel som jag verkligen tycker om, men det är just de här tre som jag fastnat för och som jag kan spela om och om igen utan att bli less! 😃
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
Mitt favorit spel just nu är PlanetSide 2 (PC) 🙂
#23. Fable :D :D
minecraft 😃
Bad fur day n64, LBP ps3, XCOM enemy unkown ps3, SPORE pc, MARIO OFC SNES, BFBC2 BF3 pc, ALLA JÄVLA STRATEGI SPEL!!! ^^
WOW lirade jag mycket från vanilla tills jag clearat icc ^^
Själv är jag helt besatt av gulliga spel. Favoriter just nu (och för alltid) är Spyro och Harvest Moon. Samlar på alla versionerna ❤️
#29. Ååh Harvest Moon, saknar det spelet! Spelade det all the time förr alltså xD
Till min mac är det nog TF2 Och Minecraft jag kör nu , och några demos från Steam. Funderar också på några andra spel , hjälp mig gärna och välja i "Vad ska jag välja" tråden:) Till Ps3 är favoritspelen (har inte alla) Call of Duty Mw3 , Assasins creed 3 , Terraria:) och Skyrim måste jag nog säga även om jag inte spelar det så mycket nuförtiden! Om jag ska säga något spel till Xbox blir det Alan Wake
fyra ord The Last Of Us…🤤
#32 så segt att det bara finns till PS3, ser så sjukt grymt ut!
Iallafall så är mina nog Skyrim och Amnesia, spelar dom dock knappt längre då det börjar bli enformigt, men väntar på Elders Scrolls online och Machine for pigs - amnesia!
Titta gärna in på:
Felix Häljeskogs foton - Dayviews
Felix Häljeskog - 500px
#33 det är helt fantastiskt! Jag sträckspelade det morgon till morgon i två dagar!
tycker oxå verkligen om the walking dead ❤️

Spelar bara på PC och favoriterna är Fallout Tactics, Wizardry 8 och Might & Magic 6 och framåt
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Migth and magic serien är underbar ^^ hur kul som helst :3
Jag älskar en hel del spel, men kan försöka hålla mig från att skriva för många.
På PC -
Baldurs Gate serien, migth and magic serien, Bioshock serien, Dungeon Keeper 1 och 2 ( damn you EA! ) , Drakan och så tycker jag om TERA mycket men det har blivit lite lite på den senaste tiden.
Xbox 360 -
Catherine, Fable 2-3
SEGA -
Sonic 2, Phantasy Star, Alterd beast, golden axe, Wonderboy in monsterworld
Gamecube - Metroid, Mario cart, soul calibur 2 .
.,.. sedan har jag säkert fler men jag kommer inte på någon mer just nu
Monster Hunter serien, dvs ALLA spel som kommit ut, men just idag är det Monster Hunter 3 Ultimate <3
väntar på fyran som en jävla tok :3, spelar Mh till handhållet , dvs 3ds XL.
till 360 just nu…. Skylanders och Metro Last light.
till pc League of Legends, adda gärna om ni spelar på Eu West, Fruityraptor <---
Mainchampion : Vladimir ;)
I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truth
Ah det är sant, LoL är kul också :3 jag addar dig gärna då jag inte har så många att spela med just nu ^^
Yay ! :D Kul! Ser fram emot en inbjudan när jag kommer hem ! XD hehe.
I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truth
#37 damm you! Du påminde mig om Drakan… nu måste jag spela det igen, vet du om det fortfarande finns några fan-drivna serverar igång för om man vill spela en death match eller master of the dragon match?
Uff, det var för länge sedan jag spelade multi. Värsta fall går det ju via LAN om jag inte missminner mig? fast då måste du ragga ihop kompisar till det iofs… Meeeeen, det finns ju hamachi om du inte har några vänner i närheten ^^