Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikett10-allmänt-spelsnack
Läst 581 ggr
Nerdysiamese
2013-06-27 16:37
1

Kickstarter

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kickstarter har varit en stor succée och väldigt positivt för spelvärlden, eller ja, det har ju inte kommit ut så mycket faktiska färdiga spel ännu, men framtiden ser ljus ut.

Har ni donnerat något till en kickstarter för ett spel?

Själv har jag donnerat till 2 spel

Project Eternity utav obsidian, ett klassiskt isometrisk 2D RPG i stil med Baldurs gate och Icewind Dale spelen, det är en genre som jag känt blivit sorgligt försummad av AAA industrin så jag hoppas Obsidian gör något riktigt bra av det, och än så länge ser det väldigt lovande ut.

Andra spelet jag donnerat till är det norska Amnesia-esque skräckspelet Among the Sleep utav Krillbite som har ett riktigt spännande koncept där man spelar ett litet spädbarn ur första persons vy, dom har även en nerladdningsbar Alpha version som man kan testa om man är intresserad!

Medarbetare på Datorspel I Fokus

Nerdysiamese
2013-06-27 16:38
0

här är kickstarter videon till Project Eternity:

felle-j
2013-06-27 18:42
2

Kickstarter har jag aldrig hört talas om.

Men spelen du har donerat till ser verkligen bra ut :)

Nerdysiamese
2013-06-27 18:53
0

http://www.kickstarter.com/

Vem som helst kan lägga upp sin idé och ett finansiellt mål man behöver nå och så kan folk ge pengar, pretty much =p

Det har haft enormt genomslag just för spel då det kan vara svårt att hitta folk eller företag som vill finansiera ett niche spel (ett old school rpg t.ex.) som man kanske annars inte skulle kunna tjäna multum på (tillskillnad från typ CoD kopior)

Zolah
2013-06-27 23:47
1

Kickstarter är awesome! Och det ger nya spel så mycket mer chans att bli verklighet, samt att det kan blåsa liv i gamla godingar. Tex dungeon keeper har ju fått en uppföljare " till själen " via kickstarter. Har dock inte testat den ännu men det kan inte bli sämre än dungeons. xP

Nerdysiamese
2013-06-28 21:55
1

tycker att folk som gillar strategi-spel ska gå in och stödja den här som ska vara en riktig uppföljare på den gamla klassikern Syndicate, inte den tråkiga shootern från förra året, utan strategispelet från 1993 med härlig cyberpunk stil.

seriöst, om man gillar strategi så är det här spelet ett måste att stödja:

http://www.kickstarter.com/projects/5livesstudios/satellite-reign