Hatar att älska
De flesta har ett spel som man gillar, rent utav älskar ibland, som man ibland småskäms lite över eller bara inte kan förklara varför man gillar.
Egentligen kan det kännas lite fånigt att man känner så, men av någon anledning gör man det.
För vissa är det Facebookspel eller ett halv taskigt mobilspel, för vissa är det ett barnspel eller ett spel som fick hemska reviews, eller bara ett spel som vid första anblick du verkligen inte borde gilla men gör ändå.
För mig är The Sims ett sådant spel, absolut inte egentligen för att det är ett dåligt spel, långt ifrån, men det är ett sådant där "inte mig"-spel.
När mina kollegor först såg mig köpa The Sims spel så höjde dom på ögonbrynen och en sa till och med "Oj! jag visste inte att du spelade sådana spel!" men jag genuint älskar det här digitala lilla dockhuset där jag både kan vårda och tortera mina små simmar, har varenda spel och expansion sedan ettan kom ut, och det förblir för mig ett slags "guilty pleasure"…
Har ni andra ett sådant spel eller är ni helt befriade från sådana dumheter?
Medarbetare på Datorspel I Fokus
Jag är nog befriad från sånt (tror jag). 
Om jag hittar ett spel jag tycker om så vill jag genast dela med mig av det till andra, visa vad jag tycker är så bra med det och hitta andra som tycker om det också! 😃
Jag tycker även om att läsa kritiska/negativa tankar och åsikter kring spel jag gillar samt även dåliga recensioner. Det ger bra perspektiv och ibland håller jag med på vissa punkter. Samt att det får mig att reflektera över saker som jag inte tänkte på själv när jag spelade. 
Men bäst är ändå när man hittar en eller flera likasinnade som också gillar spelet! Även om det är ett barnspel eller ett Facebookspel så kan man alltid hitta andra som också tycker att det är ruskigt kul. 
Jag är ett STORT fan av The Sims 3 och spelar det så mycket att det tar bort tiden från alla mina andra spel!
Trots att jag lovat mig själv att klara ut Morrowind och sedan spela igenom både Dragon Age Origins och tvåan på ett planerat sätt så jag får en (förhoppningsvis) intressant import till Dragon Age Inquisition när det väl släpps. 
Jag har själv alla expansioner, men inga prylpaket (dock mycket innehåll från SimStore istället) och jag älskar att hitta på galna projekt och roliga experiment på mina simmar. 
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Tror nog att jag är befriad :) Får se om jag kommer på nåt.
Njae, jag är relativt stolt över min kärlek för Animal Crossing, men måste säga att det är något av en guilty pleasure om man kollar till mina vanliga preferenser när det kommer till spel.
Vänliga Hälsningar Lina
Jag skäms inte över det jag gillar , och om nån annan gör det… Så är det lite deras problem? xD jag kommer inte smussla med det :) Jag kan däremot säga att jag hatar att älska spel med många expansioner, och då främst pga alla extra kostnader. Menar, jag älskar the Sims men jag kommer aldrig kunna skaffa alla ._.
Ja.. Jag älskar expansioner! MEN jag HATAR att behöva betala för dom.. -.-
Vill tillägga här att AI (Aktivitetsindex, det som avgör hur aktiv en sajt är) Har gått från 156 (dåligt) till 754 (BRA) sedan jag tog över sajten! :)
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Du får göra en tråd om det :) blir lite OT att nämna det i flera trådar ^^ din offtopic tråd annars kanske?
AI:n är egentligen "bara" till för Sajtvärd + Medarbetare. Ville bara dela med mig ^_^. Visa att sajten är på rätt väg igen liksom.
#7 Håller med dig. Om man inte är alltför strikt med OT och trådkapningar, så får man en vänligare och mera levande stil på sajten.
Roligt att se att sajten ökar. Framgång föder framgång, så låt oss hoppas att det stämmer här också.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Jo precis. Det måste få vara "fritt" också så att säga. Annars vill ju ingen skriva alls liksom.
#9 På de sajter jag är medis har vi regel nr 1: Ha roligt
regel nr2: Respektera upphovsrätten
sen är resten sunt förnuft hur man uppträder.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Jo exakt! Det behöver liksom inte vara svårare än så :)
Tänkte bara att det skulle märkas av fler, sedan är det ju bra att vi stimulerar att nya trådar skapad än att vi diskuterar allt i gamla trådar? Nya personer ska ju kunna haja till när det kommer nya :) Menar, till höger syns det ju varje gång en ny tråd skapad och är därmed bästa reklamen vi kan få. Ska skälv plocka ihop laptopen idag och försöka skriva ihop lite. Ursäkta sämst skrivna meddelande, iPhone auto correct går mig på nervetna
#12. Det är bara Medarbetare & Sajtvärd som ser AI. Inte "vanliga" medlemmar.
LosGinos jag vet, därför kan du göra en egen tråd för att berätta det :P Det var som det jag ville komma fram med