Annons:
Etikett03-microsoft
Läst 1036 ggr
johan
3/18/16, 10:02 AM

Ori and the Blind Forest

Nyligen kom en ny upplaga av ett av mina absoluta favoritspel Ori and the Blind Forest. Om du inte spelat det och gillar ganska svåra metroid-inspirerade plattformsspel måste du genast skaffa det! Finns till Windows och Xbox One.

Jag tror trailern talar för sig själv hur fantastiskt det är.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
Cireea
3/18/16, 10:07 AM
#1

Inte Mac som vanligt.. *suck* 😕Jag som tyckte det såg ganska intressant ut.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

johan
3/18/16, 10:12 AM
#2

Om man gillar spel så är ju inte Mac någon bra plattform. Jag använder Mac och kör Windows i Bootcamp för att kunna spela. Det fungerar väldigt bra.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Cireea
3/18/16, 10:17 AM
#3

#2 Så kan det helt klart vara men jag tänker inte köpa en ny dator för att köpa några spel. 😂Annars kan man tycka att spelutvecklare borde gå steget längre och även göra spel tillgängligt på Mac också, med tanke på att Apple är så pass välkänt och stort.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

johan
3/18/16, 1:10 PM
#4

#3: Men hela poängen med att köra Bootcamp är ju att du inte behöver köpa någon ny dator för att spela Windows-spel på av Mac. Du gör så att du kan köra både Windows och OSX på samma fysiska dator.

Eftersom jag vet hur svårt det är att bara få enkla appar att fungera på både Android och iOS så kan jag verkligen förstå spelutvecklare som främst satsar på de plattformar där flesta spelar. Och de flesta spelar på konsol eller Windows. 

Och just i fallet med det här spelet så är det Microsoft som är utgivare, så det är ju inte så konstigt att dom prioriterar sina egna plattformar.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Cireea
3/18/16, 1:31 PM
#5

#4 Jag vet precis vad Bootcamp gör Johan 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Davbjo
3/18/16, 1:39 PM
#6

#3: Handlar det inte mycket om att grafikprestandan på Mac är några generationer efter den på PC?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Annons:
Cireea
3/18/16, 1:56 PM
#7

#6 Så kan det säkert också vara, men nu menade jag inte just detta spel utan rent generellt att många spel inte finns till Mac, oavsett om det är Microsoft som är utvecklare eller inte. 🙂

Men nu tycker jag inte den konversationen hör hit i just den här tråden, så nu slutar vi med OT i denna tråd. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: