Annons:
Etikett03-microsoft
Läst 1326 ggr
bananskal123
3/4/16, 5:06 PM

Vilket windows?

vilken gillar ni mest, 7, 8 eller 10? om ni hade möjligheten att välja vilken skulle ni då välja? skriv gärna en kommentar och säg varför :)

Annons:
RoboticLife
3/4/16, 7:14 PM
#1

win 10! brukade tycka att sjuan var bäst men nu när jag haft win 10 ett tag så gillar jag den betydligt mer.

bananskal123
3/4/16, 7:17 PM
#2

#1 nice, är osäker på hur 10an ser ut, skulle du vilja lägga ut en bild på ditt skrivbord? :)  du behöver självklart inte.

Cireea
3/4/16, 7:31 PM
#3

Helt klart win 7! 👍 Varför? Därför 😎


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

RoboticLife
3/4/16, 9:04 PM
#4

här :)

bananskal123
3/4/16, 9:39 PM
#5

#3 hahah! har möjligheten att köpa antingen 7, 8 eller 10. 10 är jag rätt säker på att jag inte vill ha, så det står mellan 7 och 8.1 men är väldigt osäker. och är orolig över att windows 7 kommer sluta fungera som det ska 

#4 tack! tycker inte riktigt om hur aktivitetsfältet ser ut :(

Cireea
3/4/16, 11:03 PM
#6

Tycker Win 8 bara är .. "a total mess" - gillar inte alls hur det är utformat. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
bananskal123
3/4/16, 11:08 PM
#7

#6 har win 8 på min nuvarande dator, det funkar ju helt okej men tycker det är alltför komplicerat. windows 7 är mycket enklare, dock så kostar det 500 mer än 8, men oror mig över om jag tar 8 så kommer jag ångra det :/ finns ju pogram som gör så man får tillbaka startmenyn men är ändå så himla osäker!

RoboticLife
3/4/16, 11:08 PM
#8

win 8 är väldigt dåligt

Cireea
3/4/16, 11:14 PM
#9

#8 Håller helt med dig, jag kan faktiskt inte komma på en enda sak som är bra med Windows 8. 😐 

Jag hade valt Windows 7, men det är ju såklart min åsikt. Du får skriva en lista med fördelar och nackdelar för både Win 7 och Win 8, välj den mest flest fördelar. Då menar jag alltså en lista utifrån dig själv och inte utifrån vad andra säger.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

bananskal123
3/5/16, 2:56 PM
#10

tror nog det blir 7, skulle nog ångra mig rejält om jag skaffade 8 igen då jag velat ha 7 igen enda sen jag skaffade 8. 500 kr extra verkar ändå värt det för ett os som jag faktiskt gillar :)

[Tuulikki]
3/6/16, 12:06 AM
#11

Jag föredrar 7. Sambon har det på sin stationära (hans laptop är en MacBook).

På min laptop har jag win 8, avskyr det! Nu använder jag bara skrivbordet men det är fortfarande irriterande och fult…

Cireea
3/6/16, 12:15 AM
#12

#10 Då tycker jag att du ska välja Win 7 🙂

#11 Oja, jag har en Macbook Pro men när jag använder Windows så är det Win 7 som gäller, sambon har det på sin stationära och i love it.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Tuulikki]
3/6/16, 12:20 AM
#13

Jag röstar också för 7an.

Har dock inte provat 10, känner inget behov av det heller🙂

Annons:
Zolah
3/7/16, 9:43 AM
#14

Ni som har 10an - har ni haft problem med spel ännu?

dom ska visst ha en anti-pirat grej i windows som ibland stör spel som inte är piratade så jag har funderat om det är ett stort problem

RoboticLife
3/7/16, 11:37 AM
#15

#14 jag har inte haft något problem med spel och jag spelar aldrig piratade spel. :) det fungerar jättebra

Cireea
3/7/16, 1:47 PM
#16

#14 Har inte hört något om det förut, men det låter ju inte helt orimligt..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Davbjo
3/7/16, 1:56 PM
#17

#14: Anti-pirat-grejen verkar det aldrig ha funnits något direkt stöd för, att det skulle existera alltså. Det snackades om det innan release och precis när det skulle komma, sedan dess verkar det ha varit helt tyst. Jag har aldrig hört talas om att det skulle vara ett reellt problem.

#0: Win10 är rent objektivt det bättre operativet, eftersom det är nyare. Det har bredare stöd för nya teknologier, är byggt för att hantera rådande säkerhetshot och liknande. DX12 fungerar endast i Win10 exempelvis, för att ta det mest kända exemplet. Man kan absolut föredra hur ett annat OS ser ut, men man vänjer sig på nolltid och det är värt det, både i användbarhet och snabbhet.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

bananskal123
3/9/16, 7:19 PM
#18

köpte windows 8.1, men känns ändå som att jag borde ändra ordern så jag får windows 7 istället :/

bananskal123
3/10/16, 1:00 AM
#19

läste nu att windows 7 och 8 inte kommer supporta skylake processors, vad menas egentligen? "Microsoft support for Skylake-based systems on Windows 7 and 8.1 platforms will be provided until July 17, 2017. After July 2017, only critical for Windows 7 and Windows 8.1 security updates will be released. Acer recommends upgrading Skylake-based systems to Windows 10 before July 17, 2017 to continue receiving support. You can find a listing of systems that use Skylake processors by selecting your type of product below." förstår inte riktigt vad som menas

###

Davbjo
3/10/16, 8:38 AM
#20

#19: Det lär bara ha direkt betydelse för företag, jag skulle inte gissa att det påverkar privatpersoner nämnvärt. MEN, med det sagt, man bör tänka på att äldre operativ i regel är osäkrare har har sämre stöd, det hör till sakens natur. De enda som egentligen kan motivera att behålla äldre operativsystem är företag som har applikationer som kräver det, övriga bör uppdatera till det senaste.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Annons:
bananskal123
3/10/16, 10:30 AM
#21

äsch, jag mejlade och ändrade ordern, till windows 10 istället. tog mig själv i kragen och intalade mig att det är ju en ny dator jag köper, inte en 6 år gammal 😎

johan
3/10/16, 11:58 AM
#22

Jag förstår i ärlighetens namn inte hur man inte kan köra något annat än Windows 10 på en ny dator. För det första så har ju Windows 10 allt bra som kom med Windows 8, fast det ser ut mer som Windows 7. För det andra så är det säkrare. Och för allt det andra så är det allt fler program som faktiskt kräver det. 

Att köpa en ny dator idag och välja Windows 7 låter lite som att köpa en ny bil fast välja bort backradar och katalysator.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

bananskal123
3/10/16, 8:29 PM
#23

blir nervös ang windows 10, läser överallt och ser på youtube att de spionerar jättemycket, och skickar iväg information till microsoft utan att mna har något att säga till, och att även om man kan stänga av vissa så kan man långt ifrån stänga av allt?

Davbjo
3/10/16, 8:34 PM
#24

#24: Microsoft är ett kommersiellt företag, de har inget intresse av dig som individ men kan säkerligen spåra användande osv, precis som Google, Facebook och precis alla andra aktörer gör. De struntar i vad du som individ surfar på, om du betalar för alla dina spel osv osv, det vore en PR-mässig mardröm för dem om något annat var fallet. Då skulle ju faktiskt ingen byta till Win10.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

johan
3/10/16, 8:54 PM
#25

#23: Det är för att internet älskar att hänga upp sig på en detalj och sprida den, trots att det varken är nytt eller att Microsoft skulle vara ensamma om det. Jag kan garantera att du lämnar ifrån dig betydligt mer och värre uppgifter än Microsoft samlar in bara genom att surfa och använda appar på din telefon, i synnerhet om du har Android. 

Den största skillnaden skulle jag vilja påstå är att Microsoft åtminstone gör det till stor del möjligt att stänga av trackingen. Försök göra det i OSX eller Android och fortfarande ha ett fungerande system om du kan…

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

bananskal123
3/10/16, 9:04 PM
#26

#24 #23 hm, okej tack! är en väldigt paranoid person, så ni kanske kan förstå att man blir skrämd av alla artiklar och videos, men då är det inget jag ska oroa mig för.

johan
3/10/16, 9:10 PM
#27

#26: det kan vara sunt att oroa sig, men i det här fallet kommer du inte undan problemet vad du än väljer. Och all tracking är inte dålig. Mycket av det gör produkterna bättre.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
bananskal123
3/13/16, 12:55 AM
#28

har en fråga, kommer directx 12 med eller måste man installera det? dum fråga säkert men hittar inget svar på det

bananskal123
3/13/16, 4:06 AM
#29

läste nu att en oem licens av windows inte har något support av windows, betyder det att även om man skulle köpa 7 eller 8 så skulle det inte vara någon fara om man använder skylake processors, eller missförstår jag?

felle-j
3/25/16, 10:16 PM
#30

Jag gillar Windows 7 bäst. Har dock inte provat 10:an men Windows 8 gillar jag inte alls.

wille_wille
4/13/16, 4:17 PM
#31

Tycker bäst om 7:an, uppgraderade till windows 10 igår så får se om jag ändrar åsikt, annars har jag skivan kvar så jag kan byta tillbaka 🙂

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Farwuq
6/11/16, 7:08 AM
#32

Jag spelar i princip inga datorspel. Normalt kör jag med Linux Ubuntu Mate 16.04 som OP. Men jag har en HD med Windows 7 som jag slänger in om jag skulle behöva.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: