Annons:
Etikett06-pc-mac
Läst 1668 ggr
Davbjo
3/2/16, 10:04 AM

VR-headset som släpps inom kort

Jag beställde/bokade en HTC Vive i måndags, är det någon mer som gjort det, eller kanske en Oculus Rift? 🎧

Detta lär bli nästa stora grej inom spelvärlden.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Annons:
Cireea
3/2/16, 12:28 PM
#1

Åh så spännande! 👍

 Hade jag haft råd hade det absolut varit intressant att köpa men nu är man ju inte gjord av pengar. Tyvärr!

Uppdatera gärna när du fått hem den, testat den osv. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Davbjo
3/2/16, 12:59 PM
#2

Ja, det kommer jag så klart göra! :)

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Brodinger
3/8/16, 5:11 AM
#3

Håller med riktigt spännande!

Undrar bara för att jag inte egentligen har kollat men vilka spel finns tillgängliga för VR?  Har sett på vissa YouTube klipp att personer har testat Oculus Rift men om du har koll på vilka spel som finns tillgängliga till releasen?

Emo
3/25/16, 11:33 AM
#4

Det ska bli spännande att se hur det går senare i år. Jag väntar till senare för jag vill se hur Playstations version ser ut. Det är viktigt också att det finns berg-och dalbanespel till den version som jag köper. Ska bli kul att läsa olika erfarenheter här, nu är det närmar sig.

http://datorspel.ifokus.se/discussions/4d712e37b9cb462233044515-playstation3-3d-spel?participating-1

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Emo
11/22/16, 8:56 AM
#5

Årets julklapp! Berätta gärna era erfarenheter och synpunkter, för jag väntar lite till innan jag köper min anläggning.
Jag hörde nyss på radion att det är årets julklapp, så det kommer förhoppningsvis att skrivas en hel del om VR.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Emo
12/30/16, 6:22 PM
#6

Nu har jag testat och skaffat en, som inte var så dyr. Man använder mobiltelefonen.

Nederst på bruksanvisningen står det: " To use Camera interactive Apps slide off the sides of the visor"

Förstår någon här vad det betyder?

Jag vet hur jag ska använda den men det verkar som om den kan mer.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
KentHjärta
1/17/17, 12:10 PM
#7

Min bror skaffade HTC Vive begagnat (i nyskick) dagar efter julen så det har jag testat. Absolut en helt ny upplevelse och är verkligen inte besviken. Vi testade med gratis spel på Steam. Vet ej om min bror köpt någon spel ännu. Sjukt läskigt också hah..

Gurky
1/18/17, 10:23 AM
#8

Nja det lär aldrig bli en stor grej inom spelvärlden pga flera faktorer. Kul grej? Visst, men inget mer än så.

Saga85
1/30/17, 11:24 PM
#9

Min kille köpte PS4 VR - jag har testat på ett par demos på den, bland annat Resident Evil. Det tror jag kan bli kul (även om killen inte vågar spela det 🤪)

Shilon
2/20/17, 12:49 PM
#10

#9 är det den senaste resident evil? Såg en livestream av första 20min av spelet haha, verkade obehagligt läskigt men inte helt omöjligt att spela på t.ex. dator. Dock i VR är det nog en annan femma. 😮

För övrigt så tror jag att jag har testat HTC vive (var en HTC VR-glasögon med handkontroller till) och måste säga att det var fantastiskt. Brukar inte säga så om så mycket men tyckte det var väldigt fint balanserat mellan rörelse och det man såg, det var verkligen som att man var i en annan värld och allt flöt på bra.

Spelade ett spel som hette Superhot och allt kändes naturligt. Det var kul att predicta när man sköt var gubbarna skulle gå och tänka taktiskt, man kom in i det direkt. 👍

Upp till toppen
Annons: