Annons:
Etikett05-nintendo
Läst 1309 ggr
Julip
1/22/15, 7:49 PM

Skillnad mellan nintendos bärbara konsoller

Jag har en Nintendo DS Lite som jag har haft i minst 8 år. Älskat den högt men funderar nu på att uppgradera till en Nintendo 3DS XL.. Frågan är bara om det är värt.. Då min nuvarande lilla konsoll fungerar felfritt än idag. Någon som haft/har båda dessa konsoller och kan jämföra och säga om det är värt att lägga ett par tusen på nintendos 3ds xl eller nöja sig med den gamla? Vill veta om det är stor skillnad.. :)

Annons:
[Udoon]
1/22/15, 7:59 PM
#1

det beror ju på vilka spel man vill spela. 3ds xl har ju mycket bättre skärm än liten, märks att den är mycket större också. sen om det är värt pengarna beror ju på. jag ville ju ha nya pokemon så det var bara att punga ut😃

felle-j
1/23/15, 8:39 AM
#2

Man kan väl spela de gamla Nintendo DS-spelen på 3DS också?

[Apelsinpajen]
1/23/15, 9:03 AM
#3

#2 Ja det kan man. Jag har ett 3ds, ett ds lite och ett dsi. Använder dock ds lite:n mest…Inte så förtjust i 3d spelen. :)

felle-j
1/23/15, 11:44 AM
#4

Okej, det är bra. Har ett DS Lite men den övre skärmen är trasig så jag hade tänkt köpa ett 3DS XL så att jag kan spela både DS-spel och 3DS-spel.

WarMinerTool
1/23/15, 5:14 PM
#5

Hade jag vart du hade jag väntat på det nya deras nya 3DS, snabbare processor, NFC chip, kan spela Dsi spel och har bättre 3D:)

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

felle-j
1/23/15, 10:45 PM
#6

Finns det DSi-spel också? Så det finns vanliga DS-, DSi- och 3DS-spel? 😮

När kommer den 3DS:en?

Annons:
WarMinerTool
1/24/15, 9:25 AM
#7

#6 Haha, oj förlåt, menade DS spel 😞

Den släpps den 13 februari i Sverige tror jag.

http://www.prisjakt.nu/redirect.php?prisid=312978149&ev_category=465&ev_item=2842430

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

felle-j
1/24/15, 10:57 PM
#8

#7 Jaha, tänkte väl. Blev lite förvirrad haha. 😃

Då ska jag skaffa den nya 3DS:en!

WarMinerTool
1/25/15, 9:13 AM
#9

#8 Jag ska nog också det, problemet är att jag inte har pengar, haha:p

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

taylor__lambert
1/25/15, 10:05 AM
#10

Oj att du lyckats ha den i 8 hela år! Köpte min DS lite som gick sönder efter ett eller två år, den övre delen gick av när jag skulle öppna den (to g väl i lite för hårt!) men det gick fortfarande att spela, tillslut gick koppar tråden av och då köpte jag DS orginal som nu fortfarande funkar efter 5 år, dock har även den gått sönder på samma sätt som DS lite men det var inget som lite lim kunde fixa!

Nu har jag ju även köpt DS2 som tar både vanliga DS spel och 3DS spel, den kan man inte fälla ihop vilket var vad jag var ute efter (vill inte ha flera trasiga jäklar) och den har jag haft nu i två år och är super nöjd. :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

felle-j
1/25/15, 1:29 PM
#11

#9 Haha har inte heller några pengar men någon gång trillar det väl ner en slant i plånboken. 😃

[Apelsinpajen]
1/25/15, 6:16 PM
#12

#10 Vad tycker du om ds2:an? Överväger att köpa en…Är man nintendo-samlare så är man… :$

taylor__lambert
1/25/15, 6:36 PM
#13

#12 jag är sjukt nöjd med den just för att hur ofta jag än har tappat den så har den inte gått sönder, inte ens fått ett jack. Sen tycker jag det är bra att den saknar 3D effekten då jag blir sjukt illamående av det så det är inget jag vill ha. Tycker inte den är för stor heller, dock blir jag smått irriterad när man ska starta spel, det tar ibland en liten stund för den att läsa av spelet och så verkar det inte finnas nån inställning att den ska starta spel automatiskt. Men sen så har det varit bra för jag kan ladda ned spel ifrån internet vilket jag inte vet om 3DS kan? DSlite och orginal har jag iaf inte kunnat göra det med så det är ju ett plus för mig att få upptäcka nya spel som man kan spara på SD-kortet :)

Så det finns ju lite plus och minus, mestadels plus för mig :p

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Upp till toppen
Annons: