Annons:
Etikett08-övriga-platformar
Läst 2356 ggr
Grimmis
12/15/10, 6:17 PM

Amiga Commodore

Hittade dessa gamla spel i en låda långt in i garderoben *s*

Another World

Their Finest Hour

Space Crusade

Gun Ship 2000

Rail Road Tycoon

Covert Action

Lotus Turbo

Joan Of Arc

Wings Of Fury

Lemmings

Team Yankee

Tanx

Persian Gulf Inferno

Navy Seals

Nord & Syd

Nitro

Camelot

Pool Of Radiance

Air Warrior

Populus

Desert Strike

Harpoon

Många kommer jag inte ens ihåg *s*

Vilka spel har ni längst in i era garderober?

Annons:
t0bias
12/15/10, 10:48 PM
#1

åh, Amiga. Härliga minnen! I min garderob hittar man även spel som:

Defender of the Crown

Moonstone

Battle Chess

Monkey Island

F/A 18 Interceptor (ingick väl när man köpte datorn)

och självklart Great Giana sisters!

Grimmis
12/16/10, 8:21 PM
#2

F/A 18 har jag också (jag har för mig det)

De spel jag fastnade för mest var Populus, Lemmings, Tanx, Syndicate och Worms.

Fattar inte hur jag kan ha missat "Great Giana Sisters". Ser ju ut som Super Mario.

Rickard77
7/14/12, 12:47 PM
#3

Har själv varit både Commodore 64- och senare Amigaägare och har härliga nostalgiska minnen från den tiden! Verkligen synd att Amigan dog ut. För den hade potential att konkurrera ut PC:n med hästlängder. Men det kan skyllas på företaget, Commodore, som var väldigt snåla med att göra reklam för sina produkter. De annonserade nästan uteslutande i Datormagazin som var riktat till Commodore/Amiga-ägare och nådde därför bara de redan "frälsta" s.a.s.

Men då jag inte har vare sig någon av dessa datorer eller spel till dem kvar (sålda för länge, länge sen) så nöjer jag mig med att delge er mina favoritspel.

På 1:a plats kommer utan tvivel Civilization I och II, högklassiga strategispel som jag än idag sitter med (laddat ned dem från xtcabandonware.com) Hur många timmar jag suttit med dessa spel går inte ens att räkna.

Moonstone: Dåtidens blodigaste splatterspel med grymma monster och riddarfajter.

Populous I och II. Också strategispel som det var mycket svårt att lägga ifrån sig.

Premier Manager: Att vara manager för ett fotbollslag, träna dem, byta ut spelare, köpa spelare m.m. Har alltid gillat att leka chef, även om jag i övrigt är ganska ointresserad av sport.

The Settlers I & II: Spel där man ska bygga upp en medeltidsstad och slå ut sina konkurrenter. Jävligt kul och underhållande första gångerna man spelade.

Street Fighter II: Satt alltid och spelade detta med kompisar. Valde alltid Ken för han var lik Kurt Cobain, som hade sin storhetstid i början av 90-talet ;-) Minns Zangief med sina långa slemmiga armar, Blanca, det elektriska monstret och den där kvinnan vad hon nu hette som gjorde karatesparkar snabbare än sin egen skugga.

Eye of the beholder II: Förmodligen det enda RPG-spel som jag klarat ända till slutet, tack vare att det var så beroendeframkallande att man inte kunde sluta spela det.

robobengt
7/17/12, 8:52 AM
#4

Jag har en C64 och ska hämta min nya Commodore Amiga 600 hos syrran snart. Good times will be had.

Zolah
3/8/13, 4:26 PM
#5

tror det mest lol jag har är Barbie modestudio xD

annars har jag en hel del, minst 3 lådor hos mina föräldrar med skatter som baldursgate, legacy of kain, m1a2, shellshock, revenant, silver… listan skulle bli för lång :c

men allra längst in i mina vrår har jag spel från en atari :D bland annat thundercats! minns hur jag fick hjärtsnörp när jag var liten och fick den datorn. För samtidigt var ju thundercats på tv4 xD

starhawk
9/18/13, 12:59 PM
#6

Började med en commodore 64 en gång i tiden, det utvecklade sig så småningom till en Amiga 4000 som nu står och samlar damm längst ner i datorbänken, har inte kört den på några år nu, hade en s.k. KVM switch som kopplade skärmen och musen mellan tre datorer: en PC, en gammal PC (för Win 98 spelen) och Amigan men eftersom det inte kom något nytt till Amigan blev senaste uppgraderingen av switchen en tvåvägs switch men den kopplar å andra sidan skärm, tangentbord, mus och ljud mellan dom båda PC-burkarna

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
[Odde]
9/18/13, 1:30 PM
#7

Har några godingar
Monkey island
Pharao
Command and conquer tibierian sun
Age of empires 2 
setllers 1-3
Heroes of might and magic  2-3 
Baldurs gate 1-2 :D
Då är ju jag relativt ung så detta blir gamla godingar för mig :D

[Odde]
9/18/13, 2:00 PM
#8

MIssade dock att det skulle vara till commodore, sry my bad :D

Upp till toppen
Annons: