Annons:
Etikett10-allmänt-spelsnack
Läst 589 ggr
Herveaux
12/21/16, 5:55 PM

Vad heter spelet?

Jag blir gråhårig i förtid av detta grubblande… 🥵

Min moster började prata om ett gammalt tv-spel som jag spelade när jag var liten och nu kan jag inte komma på vad eländet heter.

Jag tror jag spelade det under åren 1995-1998.
Tror det var ett SEGA-spel men kan minnas galet.

Det jag minns är att spelkaraktären var en orange säl (eller en valross?) i riddarrustning.
Spelkartan var en borg och banorna fanns bakom olika dörrar. 
Banorna hade olika teman, tex godis, ett tåg osv..
För att aktivera "mål" (som såg ut som en blinkande barber´s pole) skulle man hitta ett gäng pingviner på varje bana.

Ehm, ja. Nej, jag åt inga konstiga svampar som barn. 😃

Är det någon som känner igen det här knasiga spelet?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
mangemani4
12/21/16, 6:11 PM
#1

låter onekligen som james pond(2:an). spelade det spelet mycket på min amiga. kan även tipsa om ett fusk man kan göra i början utav spelet. när spelet börjar så är det första du ser en byggnad och uppe på byggnadens tak så finns det saker som ger poäng, om du plockar upp sakerna i rätt ordning, så ska du få en herrans massa liv om jag inte missminner mig. vilken ordning de ska plockas upp har jag glömt, var ju xx antal år sedan jag lirade spelet:)

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Herveaux
12/21/16, 7:03 PM
#2

#1 TACK! 🌺😂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: