Annons:
Etikett10-allmänt-spelsnack
Läst 669 ggr
Cireea
7/12/16, 6:21 PM

Warner Bros betalar för positiv kritik

Jag läste en artikel inne på Expressen om Pewdiepie som tydligen ska ha hamnat i "blåsväder" sedan han - enligt artikeln - ska ha fått betalt av Warner Bros för att ge positiv feedback på det nya spelet "Middle Earth: Shadow of Mordor". 

Warner Bros ska ha betalat flera stora Youtube-profiler för att ge positiv kritik. Nu ska WB ha blivit förbjudna att göra liknande överenskommelser i framtiden.

Vad tycker ni om att Warner Bros betalat för positiv feedback? 🤔

Källa


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Bananpaj
7/12/16, 6:27 PM
#1

Inte ett dugg förvånad egentligen men är ändå lite trist (Om det stämmer).

Inget stort fan av Pewdiepie men att det ens pågår bland de stora Youtuber:na är skandal 😡

thea_thea
7/12/16, 6:32 PM
#2

Troligtvis är det sant, inte första gången liksom :P

Cireea
7/12/16, 6:58 PM
#3

Jag känner likadant #1 , väldigt trist men inte förvånande. 😐 Tycker det är väldigt illa att sånt här förekommer då det blir lite falsk marknadsföring för spelet i sig. 

Skulle själv bli väldigt besviken och arg om jag hört flera bra recensioner, köpt spelet och insett att den positiva kritiken bara varit skitsnack. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

felle-j
7/12/16, 11:18 PM
#4

Förstår att Youtube-profilerna gör sådan marknadsföring och ser inget fel i det men tycker att det är fult att de inte säger något om det utan de lurar bara alla sina tittare.

Cireea
7/13/16, 12:48 AM
#5

#4 Så du tycker alltså att det är okej för företag att betala kända profiler för att ge positiv feedback även om de egentligen tycker produkten är rent skit? 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

felle-j
7/13/16, 10:14 PM
#6

#5 Hmm, nja det är egentligen inte så snyggt gjort. Falsk marknadsföring typ 🤔

Annons:
[Mazamizari]
7/15/16, 7:23 PM
#7

Men det här har ju kändisar gjort i evigheter på tv till exempel. Så jag förstår inte varför folk ska tycka att det är värre att Youtube kändisar får betalt för att vara positiva vad det gäller spelen. Om det är oärligt av dem ja då är väl alla andra kända personer som får betalt och marknadsför andras prylar också oärliga och ändå diskuterar folk inte det.

Cireea
7/16/16, 6:10 PM
#8

#7 Det är exakt lika illa i mina ögon, men nu handlade just denna artikel om stora Youtubers och inte andra kändisar. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cragan
7/16/16, 6:28 PM
#9

är nog för att det inte skall bli på detta sätt som en del stora antingen totalt vägrar betalda recentioner eller berättar direkt i starten att den videon är sponsrad av bolaget som gör produkten.

[Mazamizari]
7/16/16, 6:47 PM
#10

#8 Det vet jag, jag delade helt enkelt med mig av min åsikt kring det hela och det var att jag tycker att det är löjligt att en massa tidningar skriver om att Youtube kändisar fått betalt för sånt men inte går på resten av alla som gör exakt samma sak.

[Dixie2003]
7/19/16, 5:48 PM
#11

Det har inte hänt pewdiepie, bara andra stora youtubers. Artiklerna använder bara namnet för clickbait obv. Pewdiepie sa själv att han aldrig gör recensioner.

Upp till toppen
Annons: