Annons:
Etikett06-pc-mac
Läst 543 ggr
CayKantos
2016-07-05 12:49

Dator

Vet det finns en del sånna här trådar, men kan inte rigtigt bli klok på hela det här "bygga egen dator"..

Vill ju gärna göra det, vet det är billigare och man ofta får mycket bättre datorer.. Men jag vet inte ens vart jag ska börja.. Vet att Komplett.se gör datorer, är dom bra? Några i kan Rekommendera? Verkar lite dyra (mest för att jag alltid vill ha det bästa av det bästa om jag ändå ska spendera många pengar..) men samtidigt känns det ju värt pengarna, inte bara för att kunna spela datorspel men även för en generellt snabb dator!

Sen undrar jag hur det är om man vill kunna ha två skärmar inkopplade? Ska det finnas ngt speciellt i själva datorn?

Just nu har jag bara bärbar och det är inget vidare, funkar OK men inte sådär super och klarar inte av alla mina spel 😐

Tack på förskott!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
felle-j
2016-07-10 10:48
#1

Jag har sjäv inte  en dator från Komplett men har titta där mycket förut och deras datorer verkar bra och relativt prisvärda även om det kan vara svårt att hålla priset nere som du säger. Annars har t.ex. Webhallen egna färdigmonterade speldatorer.

Vill man ha flera skärmar till samma dator så gäller det att grafikkortet har flera uttag för kablar. Alla moderna grafikkort har det så du behöver nog inte tänka särskilt mycket på det.

CayKantos
2016-07-10 15:38
#2

Tack! 😃

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Upp till toppen
Annons: