Annons:
Etikett12-hjälp-och-tips
Läst 1684 ggr
Calcifer
2015-07-05 14:49

Speltips tack!

Hej, jag har nu fastnat i att jag har en helt okej dator men vet inte vilka spel jag borde skaffa. Med helt okej menar jag att den klarar inte tyngsta spelen på marknaden men den klarar utan problem de flesta andra. Jag vill inte ha skräckspel, men annars är jag rätt öppen. Inte Minecraft eller GTA, men spelar gärna allt från The Walking Dead till Skyrim till Sims till Call of Duty etc. Just nu har jag knappt några spel alls förutom de nämnda ovan och har en lång och tråkig sommar framför mig. ;)

Någon som har några tips? :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
felle-j
2015-07-05 17:19
#1

Gillar du Skyrim så kanske Fallout och S.T.A.L.K.E.R är något? Metro-spelen är väldigt bra singleplayer spel. Far Cry 3 och 4 är nog roliga.

Calcifer
2015-07-05 20:06
#2

Får kolla upp alla de spelen!

Kanske skulle tillagt att jag inte vill ha något spel man måste spela online med andra, jag vill sitta för mig själv och spela. :) Därför går The Elder Scrolls Online bort t:ex.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

felle-j
2015-07-05 23:17
#3

Då vill jag tipsa om Just Cause 2 också! Det är ett väldigt roligt singleplayerspel där man har en hel värld att röra sig i. Tomb Raider är också kul. Inte lika fritt men handlingen är bra.

[Udoon]
2015-07-09 12:10
#4

Gillar du the walking dead så lär du nog gilla the wolf among us också :)

Valkyrija
2015-07-15 15:06
#5

Jag rekommenderar CS:GO, WoW, Hearthstone. Spelar själv dessa spel och äääälskar de haha !

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Roxivia
2015-07-23 00:08
#6

Bioshock infinite är nog mitt favorit spel hittills
Atmosfären och omgivningen i spelet är så vackert och bra genomtänkt. 
Det är ett singelplayer FPS typ spel.

Borderlands Är också ett väldigt roligt spel ☝️

Annons:
Calcifer
2015-07-23 00:13
#7

Tackar så hemskt mycket för alla tips!

Funderar på något av Batman spelen, eller CS, Half Life, Call of Duty, etc. Men jag vet inte riktigt. Något jag insett är att jag inte vill ha ett spel med en massa pussel. Jag har redan två Nancy Drew spel som jag inte hunnit spela än och de är typ bara pussel och min hjärna orkar inte tänka så mycket just nu. ;D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Roxivia
2015-07-23 00:26
#8

Jag har inte spelat något av half life spelen men jag har hört mycket om dom.   Det är lite (eller vet inte hur mycket) horror i HalfLife bara så du vet! 

Jag är också inte ett stort fan av pussel spel så om du rakt av tycker om att skjuta saker(folk) och lägga bomber så är CS något för dig. Det är ett multiplayer spel, men du kan spela själv mot datorer. CS har ingen story mode.

Calcifer
2015-07-23 00:43
#9

#8 Jag har spelat Half Life 1, och jag har spelat CS sen lääääänge tillbaka. Dock har jag inte gett mig på de nyare spelen. Med skräckspel tänker jag mer på typ Amnesia och Outlast. Just tanken på att inte kunna försvara sig ger mig ett nervöst sammanbrott haha. Samma sak med Slender - försökte spela en gång och så fort jag såg Slenderman så slängde jag ifrån mig datormusen och vände bort huvudet. Gissa om jag dog. ;)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Roxivia
2015-07-23 01:58
#10

Hahahah ja exakt samma sak gör jag när jag försöker spela horror spel så jag har bara gett upp på dom helt! Samma sak gäller skräck filmer men det är nog bara för att jag är en super fegis. 😂 

Fast jag  tycker att spel som Slender borde kallas för screamer spel istället för det är egentligen det ända som gör det super läskiga! Spel som Metro: Last light är lite mer bättre på att ge en atmosfär som får en att få rysningar ner till tårna.

molbojse
2015-08-05 08:36
#11

Jag har nu totalfastnat i Tera. Inte riktigt lika schysst grafik som i WoW, men ganska likt. Både upplägg, utseende och så. Och gratis :)

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Hallengren
2015-08-13 10:15
#12

Witcher 3 är roligt och ett bra spel.

TheAlmab
2015-08-16 21:14
#13

Kholat

"Don't wake me up I'm winning wars inside my head"

Annons:
Upp till toppen
Annons: