Annons:
Etikett06-pc-mac
Läst 2593 ggr
[postmortum91]
3/29/15, 10:44 PM

bra hästspel?

Jag är egentligen ingen hästtjej men jag skulle gärna vilja ha ett bra hästspel iallafall. 
Mina önskemål: 
till pc
Bra grafik
Fin omgivning
Ska kunna avla på hästarna, köpa nya och sälja
Helst bygga hagar etc
Kunna rida på hästen i typ skogen.

Annons:
Hoseok
3/29/15, 10:48 PM
#1

Det finns nästan inga spel som uppfyller dessa kriterier. Om ens några alls. Jag har i alla fall inte hittat några.

För oss som spelat hästspel sen barnsben vet hur svårt det är att hitta bra hästspel. Antingen så har spelen amazing grafik och är tråkiga, eller hur roliga som helst, men dålig grafik.

Det första som kom upp i mitt huvud när du skrev avla var My Pony stables 2, men grafiken på det spelet är det värsta som finns. Jag tycker spelet är roligt, dock.

Sugar Mist
3/29/15, 10:52 PM
#2

Tar du bort avel och bygga hagar funkar Starstable online finfint.

-

Molekylflickan
3/29/15, 10:56 PM
#3

Horse ranch rescue? Det är ett rätt okej spel. Tyckte om det när jag var mindre i alla fall. Tror även Pollux/PennyGirl gav ut en spelserie som heter Penny eller PennyGirl. Fast min dator är JÄTTEgammal, så jag kunde inte spela det. Enligt PennyGirl var det jättebra grafik och så… fast har inte hört så mycket om det sedan, så man kan ju undra om det var en sån succes? Har inte spelat det, ju :) Star Stable är även kul ^^

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

[postmortum91]
3/29/15, 11:12 PM
#4

hahahaha ja du jag såg gameplay på spelet. 
Fasiken vad tråkigt.

Men Petz: Horsez 2 verkar väl helt ok?
Där kan man väl avla etc?
Eller vad kan man göra i det spelet?
Hörde att man kunde tämja vilda hästar

[postmortum91]
3/29/15, 11:14 PM
#5

#2 Det är själva aveln som är av det viktigaste faktiskt
#3 Hmm men hörde att horse ranch rescue och Horzes 2 var samma spel.

Molekylflickan
3/29/15, 11:22 PM
#6

Jaha, det visste jag inte, haha x) #5

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Annons:
TheAlmab
4/7/15, 5:15 PM
#7

Väldigt svårt att få tag på bra hästspel om du frågar mig… Jag har spelat det koreanska hästspelet alicia online sen 2012. Dock så är det fantasy/racingspel med hästar. Det la ner i februari 2014 men har nu startats upp igen (Av ett gäng kodknäckare om jag ska fatta mig kort) och byggs sakta men säkert upp till det spel det en gång var, nu engelsk version istället för koreansk! Väldigt bra  onlinespel om du frågar mig! Grafiken är nog den bästa jag någonsin sett på ett hästspel och rörelserna är väldigt mjuka och realistiska. 

Finns mängder med youtube videos. (Ett tips är SacredHeart hon gör bra videos med commentary) 

Om du känner för att börja kan du ju lägga till Northpeak när "vänfunktionen" blir tillgänglig igen :)

"Don't wake me up I'm winning wars inside my head"

Upp till toppen
Annons: