Annons:
Etikett10-allmänt-spelsnack
Läst 1110 ggr
[postmortum91]
2015-03-02 19:52

RPG - open world, tips?

Vet ni något RPG-spel som har open world, hyfsad grafik.
Man ska kunna välja karaktär och gärna hur den ser ut.
Gärna kunna rida på något djur, ha fin värld.
Det skulle kunna utspela sig i skog, stad, etc etc.

Dessa har jag redan spelat, så tipsa inte om dessa:
Elder scrolls online
Skyrim
Oblivion
Morrowind
WoW
Saint Row 3

Sen har jag säkert glömt något

Spelen ska kunna spelas till
PC eller Xbox 360

Annons:
Zyperior
2015-03-02 20:03
#1

Mass Effect serien är ju lite åt detta hållet. Inte riktigt Open world men det är ett icke-linjärt spel iaf. (Har dock bara spelat första)
Du har ju även Star Wars: Knight of the old Republic 1 & 2 som i sin tur liknar Mass Effect.
Batman: Arkham serien är ju open world med RPG-element men du får ju inte välja hur din karaktär ska se ut. Samma med Assassins Creed. Assassins Creed: Black Flag kan man dock köpa en mängd olika kläder i.

Det finns ju dock en uppsjö med MMORPG att testa, en hel del Free 2 play också.

De absolut bästa titlarna inom denna genren är ju just Skyrim/Oblivion. Om du inte testat på PC så kan du ju modda dessa spel till förbannelse så att du får ut ett helt annat spel av det.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[Udoon]
2015-03-02 22:37
#2

Dragon Age Inquisition?

Zyperior
2015-03-02 23:56
#3

#2 Hallå eller. Varför kom inte jag på det. =)

Dock inte open world i sin rätta bemärkelse, men nära nog. Ska dock tilläggas att man inte använder mount i det spelet speciellt mycket. Inte jag iaf. Kändes mer som en detalj de la dit bara för att.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[postmortum91]
2015-03-03 02:57
#4

Började faktiskt spela Dragon Age Origins förut, har haft spelet ett tag men aldrig spelat ut det. Verkar riktigt bra faktiskt :)

felle-j
2015-03-03 09:27
#5

Fable-spelen?

Zyperior
2015-03-03 15:22
#6

#4 Origin är riktigt bra. Dragon Age 2 är inte alls lika bra. Märks väldigt tydligt att det är väldigt förenklat för att passa till konsol. Något som är bra dock att storyn följer med hela vägen genom alla tre spelen. De val du gjorde i första spelet, påverkar det som händer i andra spelet och det du gjorde i de första två spelen påverkar det som händer i 3e spelet. Därför, rent RPG-mässigt är DA en av de bästa titlarna enligt mig. Iquisition kan dock bli lite långrandigt lite då och då. En del quest liknar de man får i WoW, typ gå dit, grinda 5 drops och sen återvänd.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
[postmortum91]
2015-03-04 01:53
#7

#6 Vadå, kommer min konsol ihåg mina val från föregående spel?
Jag spelar på xbox, hur funkar det?
Coolt isåfall!

Zyperior
2015-03-04 02:08
#8

Jag kan inte svara på det tyvärr. Jag har endast spelat Dragon Age serien på PC. 
Vad jag vet är att det finns en webfunktion de lagt till när Inquisition lanserades som heter Dragon Age Keep. Om man inte spelat de tidigare spelen så kan man gå igenom storyn där och göra de val man tror man skulle gjort. Det sparas för din profil på Origin. Så använder man sig av en Origin-profil även på Xbox så borde det väl funka där med. Man kan även använda det till att ändra storyn om man är missnöjd med val man gjort i DA: Origins eller DA2. Det funkar ju också om man inte känner för att spela 1an eller 2an, så kan man använda det bara för att gå igenom storyn inför Inquisition.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[Fusion200]
2015-03-09 22:42
#9

Finns Entropia universe, men det kostar riktiga pengar då det är det som andänds, också Second life, fast det är inte RPG, men det kan finnas RPG världar där, jag vet inte, sen så finns det Perfect World (PWI) som inte behöver riktiga pengar, men det finns det alternativet också, där så kan man rida på ljur och göra uppdrag ock sånt :) Man kan också flyga om man har något att flyga på, får man vid ungefär lv 20 tror jag. Gillar man superhjältar eller liknande så finns det champions online, där kan man flyga om man väljer den föremågan, det väljer man ganska tidigt. Alla dessa spel är pc spel.

Upp till toppen
Annons: